Jaké požadavky musí splňovat uznávaný elektronický podpis použitelný v aplikacích Daňového portálu?

Podle § 6, odst. 2 zákona č. 297/2016 Sb., o službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce, se uznávaným elektronickým podpisem rozumí zaručený elektronický podpis založený na kvalifikovaném certifikátu, který je vydán kvalifikovaným poskytovatelem služeb vytvářejících důvěru. ZAREP může, ale nemusí obsahovat údaje, umožňující jednoznačnou a neměnnou identifikaci podepisující osoby. Pro tuto jednoznačnou identifikaci osoby je používán Identifikátor MPSV (IK MPSV). Pro vybrané formuláře aplikace EPO je používání ZAREP s IK MPSV povinné.

 


 

O co budu žádat certifikační autoritu?

  1. Požádejte o "Kvalifikovaný certifikát".
  2. Doporučujeme požádat o vložení "Identifikátoru MPSV" (IK MPSV). Nezapomeňte tedy v žádosti zaškrtnout, resp. potvrdit tuto možnost. Tato položka není v certifikátu obsažena automaticky! Vložení Identifikátoru MPSV do kvalifikovaného certifikátu je zdarma.

U koho mohu o kvalifikovaný certifikát požádat?

O certifikát je možné požádat u některého ze tří kvalifikovaných poskytovatelů služeb vytvářející důvěru. Jedná se o:
Česká pošta s.p. http://qca.postsignum.cz/
eIdentity, a.s. http://www.eidentity.cz/
První certifikační autorita, a.s. http://www.ica.cz/

Související informace

Nenašli jste odpověď, neváhejte nás kontaktovat