15.03.2024

Kompletní předvyplnění daňového přiznání z příjmu fyzických osob pro uživatele DIS+

Zavřít

Seznam okruhů častých dotazů

RSS Novinky http://www.financnisprava.cz Novinky RSS ze sekcí Finanční správa, Daně, Daňové tiskopisy, Daně elektronicky, Mezinárodní spolupráce. Plánovaná nedostupnost všech aplikací Daňového portálu v sobotu 11.2.2017 od 3:00 hodin do 10:00 hodin /cs/aktuality/aktuality-epodpory/planovana-nedostupnost-vsech-aplikaci-da-4531/ Dne 11.2.2017 od 3:00 do 10:00, dojde k plánované odstávce všech aplikací Daňového portálu. V uvedenou dobu nebudou dostupné stránky Daňového portálu, včetně jednotlivých aplikací a služeb.

Jedná se o aplikace: Elektronická podání pro Finanční správu (EPO), Elektronická evidence tržeb > Správa údajů evidence tržeb, resp. Ověření účtenky (EET), Daňová informační schránka (DIS), Vracení DPH v rámci EU (VAT), Mini One Stop Shop (MOSS), Registr plátců DPH, včetně webové služby pro zjišťování spolehlivosti plátců DPH a bankovních účtů plátců DPH a Komunikační schránka pro banky. Odstávka se netýká příjmové části systému evidence tržeb.

Důvodem odstávky je nutný technický zásah na infrastruktuře.

Za případné komplikace se velice omlouváme a děkujeme za pochopení.
Technická podpora GFŘ.

]]>
2017-02-06 12:00:00
Odstávka některých aplikací Daňového portálu dne 23.11.2017 od 20:00 do 22:00 /cs/aktuality/aktuality-epodpory/odstavka-nekterych-aplikaci-danoveho-por-4547/ Dne 23.11.2017 od 20:00 do 22:00 dojde k odstávce některých aplikací Daňového portálu. V uvedenou dobu nebudou dostupné aplikace Správa údajů evidence tržeb, Vracení DPH v rámci EU a Mini One Stop Shop. Odstávka se netýká příjmové části systému evidence tržeb.

V uvedenou dobu může také docházet ke krátkodobým problémům s dostupností aplikace Elektronická podání pro Finanční správu.

Důvodem odstávky je řešení havarijního stavu na HW.

Za případné komplikace se velice omlouváme a děkujeme za pochopení.
Technická podpora GFŘ

]]>
2017-11-23 12:00:00
Výluka IS Datových schránek 29. 12. 2017 až 2. 1. 2018 /cs/aktuality/aktuality-epodpory/vyluka-is-datovych-schranek-29-12-2017-a-4548/ Upozorňujeme na mimořádnou vícedenní výluku informačního systému datových schránek (ISDS), která proběhne v termínu 29. prosince 2017, 16:00 hod. – 2. ledna 2018, 16:00 hod. Po tuto dobu nebude ISDS pro uživatele dostupný, tzn., nebude možné přihlášení, resp. přijímat či odesílat žádné datové zprávy! Informace o uvedené výluce jsou zveřejněny na stránkách IS Datových schránek.

Finanční správa v této souvislosti upozorňuje veřejnost na to, že po dobu výluky ISDS nebude možné podepsat podání v aplikaci EPO a přihlášení do aplikací Daňového portálu pomocí ověřené identity podatele způsobem, kterým se hlásí do Datové schránky.

Více informací o možnosti podepsání podání v aplikaci EPO a přihlášení do aplikací Daňového portálu najdete na stránkách Finanční správy.

]]>
2017-12-27 12:00:00
Omezení e-mailových služeb Daňového portálu Finanční správy /cs/aktuality/aktuality-epodpory/omezeni-e-mailovych-sluzeb-danoveho-port-4553/ V sobotu, dne 17.2.2018 v době od 7:00 do 11:00, bude probíhat nutná technologická odstávka části infrastruktury. Z tohoto důvodu dojde k omezení e-mailových služeb Daňového portálu.

Technologická odstávka nebude mít vliv na chod aplikací Daňového portálu.

Aplikace Elektronická podání pro Finanční správu, Elektronická evidence tržeb, včetně příjmové části evidence tržeb, Daňová informační schránka, Registr DPH, Vracení DPH v rámci EU a Mini One Stop Shop budou po dobu odstávky i nadále zcela dostupné.

Omezení služeb se týká pouze odeslání e-mailů informujících např. o:

  • přijetí elektronického podání
  • zpracování rozsáhlého podání v režimu off-line
  • dostupnosti detailního výpisu údajů tržeb ve webové aplikaci Elektronická evidence tržeb
  • možnosti změny hesla pro přístup do webové aplikace Elektronická evidence tržeb, apod.

Z důvodu nutné technologické odstávky nebudou v sobotu 17.2.2018 od 7:00 do 11:00 z aplikací Daňového portálu odesílány jakékoliv e-mailové zprávy.

Za způsobené komplikace se velice omlouváme.
Technická podpora GFŘ

]]>
2018-02-02 12:00:00
Servisní práce v informačním systému FS od 3.8.2018 14:00 do 5.8.2018 24:00 /cs/aktuality/aktuality-epodpory/servisni-prace-v-informacnim-systemu-fs-4558/ V období od pátku 3.8.2018 14:00 do neděle 5.8.2018 24:00 budou v informačním systému Finanční správy prováděny servisní práce. Po uvedenou dobu budou aplikace Daňového portálu dostupné s následujícími omezeními:

  • U aplikací Vracení DPH v rámci EU a Mini One Stop Shop může docházet ke krátkodobým nedostupnostem.
  • V aplikaci Správa údajů evidence tržeb může docházet ke zpoždění při zveřejnění: aktuálních součtů evidovaných tržeb a vyžádaných souborů s detailními informacemi o evidovaných tržbách.
  • Služba ověření účtenky EET nebude funkční.
  • Může docházet k omezení služby zjištění stavu odeslaného podání v aplikaci Elektronická podání pro Finanční správu.

Za případné komplikace se velice omlouváme a děkujeme za pochopení.
Technická podpora GFŘ

]]>
2018-07-27 12:00:00
Neaktualizovaná data v aplikaci Online finanční úřad – Daňová informační schránka (DIS+, DIS) /cs/aktuality/aktuality-epodpory/neaktualizovana-data-v-aplikaci-online-f-4612/ Z důvodu nutné údržby systému neprobíhá v současné době aktualizace dat v aplikaci Online finanční úřad – Daňová informační schránka plus (DIS+) a Daňová informační schránka (DIS).

Momentálně nejsou aktualizována data v části DIS+, DIS: Osobní daňový účet, Osobní daňový kalendář a Písemnosti.

Aktualizace dat bude obnovena cca 7. 7. 2021.

Za způsobené komplikace se velice omlouváme a děkujeme za pochopení.
Technická podpora GFŘ

]]>
2021-06-30 12:00:00
Servisní práce v informačním systému FS od 1. 10. 2022 6:00 do 2. 10. 2022 23:59 /cs/aktuality/aktuality-epodpory/servisni-prace-v-informacnim-systemu-fs-4703/ Upozorňujeme uživatele portálu MOJE daně, že z důvodu provedení nutných servisních prací dojde od soboty 1. 10. 2022 od 6:00 do neděle 2. 10. 2022 do 23:59 k omezení služeb portálu MOJE daně.

Služby portálu MOJE daně budou omezeny v tomto rozsahu:

  • nemožnost přihlášení do DIS+ prostřednictvím datové schránky
  • nemožnost přihlášení do DIS+ pro nové uživatele prostřednictvím Identity občana
  • nebude docházet k aktualizaci údajů v DIS+
  • nebudou odesílány notifikace z DIS+ (budou automaticky odeslány po obnovení provozu)
  • nebude probíhat komunikace mezi DIS+ a FÚ
  • nebude docházet k aktualizaci registru DPH
  • nebude možné dohledávat účtenky EET

Za případné komplikace se velice omlouváme a děkujeme za pochopení.

]]>
2022-09-23 12:00:00
Omezení služeb portálu MOJE daně od 27. do 31. 10. 2022 /cs/aktuality/aktuality-epodpory/omezeni-sluzeb-portalu-moje-dane-od-27-d-4704/ Upozorňujeme uživatele portálu MOJE daně, že z důvodu provedení nutných servisních prací v informačním systému Finanční správy dojde od čtvrtka 27. 10. 2022 od 12:00 do pondělí 31. 10. 2022 do 23:59 k omezení služeb portálu MOJE daně.

Služby portálu MOJE daně budou omezeny v tomto rozsahu:

  • nebude docházet k aktualizaci údajů v DIS+
  • nebude docházet k aktualizaci registru DPH
  • nebude probíhat komunikace z DIS+ s FÚ
  • nebude probíhat aktualizace agregovaných údajů účtenek EET
  • nebude probíhat vyřizování žádostí o detailní výpisy účtenek EET.

Během zmiňovaného období může docházet ke krátkodobým nedostupnostem portálu MOJE daně.

Za případné komplikace se velice omlouváme a děkujeme za pochopení.

]]>
2022-10-20 12:00:00
Servisní práce v informačním systému FS od 11. 03. 2023 08:00 do 12. 03. 2023 20:00 /cs/aktuality/aktuality-epodpory/servisni-prace-v-informacnim-systemu-fs-4708/ Upozorňujeme uživatele portálu MOJE daně, že z důvodu provedení nutných servisních prací dojde od soboty 11. 03. 2023 od 08:00 do neděle 12. 03. 2023 do 20:00 k omezení služeb portálu MOJE daně.

Služby portálu MOJE daně budou omezeny v tomto rozsahu:

  • nebude docházet k aktualizaci údajů v DIS+.
  • nebude docházet k aktualizaci registru DPH.
  • nebude probíhat komunikace z DIS+ s FÚ.
  • nebude probíhat vyřizování žádostí o detailní výpisy účtenek EET.

Dále informujeme, že během zmiňovaného období může docházet ke krátkodobým nedostupnostem portálu MOJE daně.

Za případné komplikace se velice omlouváme a děkujeme za pochopení.

]]>
2023-03-06 12:00:00
Servisní práce v informačním systému FS od 13. 05. 2023 08:00 do 14. 05. 2023 20:00 /cs/aktuality/aktuality-epodpory/servisni-prace-v-informacnim-systemu-fs-4710/ Upozorňujeme uživatele portálu MOJE daně, že z důvodu provádění nutných servisních prací dojde od soboty 13. 05. 2023 od 08:00 do neděle 14. 05. 2023 do 20:00 k omezení služeb portálu MOJE daně.

Služby portálu MOJE daně budou omezeny v tomto rozsahu:

  • nebude docházet k aktualizaci údajů v DIS+.
  • nebude docházet k aktualizaci registru DPH.
  • nebude probíhat komunikace z DIS+ s FÚ.
  • nebude probíhat vyřizování žádostí o detailní výpisy účtenek EET.
  • nebude možno provést přihlášení do DIS+ a podepsání EPO pomocí způsobů při kterých je ověřována identita uživatele v Základních registrech, a to prostřednictvím IS Datových schránek a Identity občana.

Dále informujeme, že během zmiňovaného období může docházet ke krátkodobým nedostupnostem portálu MOJE daně.

Za případné komplikace se velice omlouváme a děkujeme za pochopení.

]]>
2023-05-10 12:00:00
Servisní práce v informačním systému FS od 29.07.2023 08:00 do 30.07.2023 20:00 /cs/aktuality/aktuality-epodpory/servisni-prace-v-informacnim-systemu-fs-4711/ Upozorňujeme uživatele portálu MOJE daně, že z důvodu provedení nutných servisních prací dojde od soboty 29.07.2023 od 08:00 do neděle 30.07.2023 do 20:00 k omezení služeb portálu MOJE daně.

Služby portálu MOJE daně budou omezeny v tomto rozsahu:

  • nebude docházet k aktualizaci údajů v DIS+,
  • nebude docházet k aktualizaci registru DPH,
  • nebude probíhat komunikace z DIS+ s FÚ,
  • nebude probíhat vyřizování žádostí o detailní výpisy účtenek EET,
  • nebude možno provést přihlášení do DIS+ a podepsání EPO pomocí způsobů při kterých je ověřována identita uživatele v Základních registrech, a to prostřednictvím ISDS a Identity občana.

Dále informujeme, že během zmiňovaného období může docházet ke krátkodobým nedostupnostem portálu MOJE daně.

Za případné komplikace se velice omlouváme a děkujeme za pochopení.
 

]]>
2023-07-14 12:00:00
Servisní práce v informačním systému FS od 26. 08. 2023 do 30. 07. 2023 a od 02. 09. 2023 do 03. 09. 2023 /cs/aktuality/aktuality-epodpory/servisni-prace-v-informacnim-systemu-fs-4712/ Upozorňujeme uživatele portálu MOJE daně, že z důvodu provedení nutných servisních prací dojde od soboty 26. 08. 2023 od 08:00 do neděle 27. 08. 2023 do 20:00 a také od soboty 02. 09. 2023 od 08:00 do neděle 03. 09. 2023 do 20:00 k omezení služeb portálu MOJE daně.

Služby portálu MOJE daně budou omezeny v tomto rozsahu:

  • nebude docházet k aktualizaci údajů v DIS+,
  • nebude docházet k aktualizaci registru DPH,
  • nebude probíhat komunikace z DIS+ s FÚ,
  • nebude probíhat vyřizování žádostí o detailní výpisy účtenek EET,
  • nebude možno provést přihlášení do DIS+ a podepsání EPO pomocí způsobů při kterých je ověřována identita uživatele v Základních registrech, a to prostřednictvím ISDS a Identity občana.

Dále informujeme, že během zmiňovaného období může docházet ke krátkodobým nedostupnostem portálu MOJE daně.

Za případné komplikace se omlouváme a děkujeme za pochopení.

Technická podpora portálu MOJE daně

]]>
2023-08-18 12:00:00
Servisní práce v informačním systému Finanční správy 28. - 29. 10. 2023 a 04. - 05. 11. 2023 /cs/aktuality/aktuality-epodpory/servisni-prace-v-informacnim-systemu-fin-4713/ Upozorňujeme uživatele portálu MOJE daně, že z důvodu provedení nutných servisních prací dojde od soboty 28. 10. 2023 od 07:00 do neděle 29. 10. 2023 do 22:00 a také od soboty 04. 11. 2023 od 07:00 do neděle 05. 11. 2023 do 22:00 k omezení služeb portálu MOJE daně.

Služby portálu MOJE daně budou omezeny v tomto rozsahu:

  • nebude docházet k aktualizaci údajů v DIS+,
  • nebude docházet k aktualizaci registru DPH,
  • nebude probíhat komunikace mezi DIS+ a FÚ,
  • nebude probíhat vyřizování žádostí o detailní výpis tržeb EET,
  • nebude možno provést přihlášení do DIS+ a podepsání elektronického podání (EPO) pomocí způsobů při kterých je ověřována identita uživatele v Základních registrech, a to prostřednictvím Datových schránek a Identity občana.

Dále informujeme, že v uvedených termínech může docházet ke krátkodobým nedostupnostem portálu MOJE daně.

Za případné komplikace se velice omlouváme a děkujeme za pochopení.

Technická podpora portálu MOJE daně

]]>
2023-10-19 12:00:00
Nedostupnost webových stránek ePodpory 09.03.2023 od 16:00 do 22:00 /cs/aktuality/aktuality-epodpory/nedostupnost-webovych-stranek-epodpory-0-4709/ Upozorňujeme uživatele portálu MOJE daně, že z důvodu provedení nutných servisních prací, budou ve čtvrtek 09. 03. 2023 od 16:00 do 22:00 nedostupné webové stránky ePodpory, včetně kontaktního formuláře. Technickou podporu aplikací portálu MOJE daně je možné kontaktovat přímo na e-mailové adrese ePodpory epodpora@fs.mfcr.cz.

Nedostupnost webové stránky ePodpory nijak neovlivní portál MOJE daně, na kterém bude možné pracovat bez omezení.

Za komplikace se velice omlouváme, děkujeme za pochopení.

Technická podpora GFŘ

]]>
2023-03-07 12:00:00
Informace k podávání daňových přiznání k dani silniční za část zdaňovacího období 2022 /cs/aktuality/aktuality-epodpory/informace-k-podavani-danovych-priznani-k-4701/ Z důvodu novely zákona o dani silniční jsou pro zdaňovací období 2022 vydány nové tiskopisy k dani silniční, které jsou zveřejněny pouze ve tvaru PDF v databázi daňových tiskopisů na webu Finanční správy.

Pro tiskopis daňového přiznání k dani silniční pro zdaňovací období roku 2022 není správcem daně stanoven formát a struktura, a proto jej není možné podat elektronicky dle § 72 odst. 2 písm. c) zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád, ve znění pozdějších předpisů. V elektronickém formuláři přiznání k dani silniční v Elektronickém podání pro Finanční správu (EPO) je zapracována kritická chyba, která v průběhu roku 2022 uživatele upozorní, že přiznání k dani silniční za rok 2022 nelze prostřednictvím EPO podat (jedná se o část zdaňovacího období). Pro zdaňovací období roku 2022 nelze využít ani návodného průvodce. Elektronický formulář přiznání k dani silniční za zdaňovací období bude k dispozici v EPO až koncem roku 2022.

Do té doby mohou poplatníci podat přiznání k dani silniční za zdaňovací období 2022 buď v listinné podobě, nebo jej mohou poslat vyplněné či naskenované prostřednictvím datové schránky nebo jako přílohu Obecné písemnosti v EPO. Uvedené se týká výjimečných případů (likvidace, insolvence, úmrtí poplatníka), ve kterých je zákonem stanovená povinnost podat daňové přiznání již v průběhu zdaňovacího období, a to za část tohoto období. Pro všechny ostatní případy je standardní lhůta pro podání daňového přiznání do 31. 1. 2023. V této zákonné lhůtě by mělo být vše k dispozici.

]]>
2022-07-05 12:00:00
Finanční správa zjednodušuje přihlášení pro zahraniční fyzické osoby do portálu MOJE daně /cs/aktuality/aktuality-epodpory/financni-sprava-zjednodusuje-prihlaseni-4700/ Uživatelé, kteří jsou držiteli přístupových údajů do datové schránky nebo zaručené identity (NIA) a dosud nemohli využívat služby daňové informační schránky plus (DIS+), protože nejsou evidováni v Registru obyvatel, budou mít nově možnost získat přístup do DIS+ bez nutnosti osobní návštěvy finančního úřadu. Finanční správa těmto uživatelům nově umožní prostřednictvím jednostránkového elektronického formuláře požádat o aktivaci uživatelského účtu. Tato nová funkce na portálu MOJE daně zvýší dosažitelnost DIS+ zejména pro zahraniční osoby.

Těmto uživatelům bude nově nabídnuta žádost o aktivaci uživatelského účtu. V žádosti (dostupné v kroku přihlášení do DIS+) uživatel zadá údaje obdobného rozsahu jako v žádosti o přidělení přístupových údajů Finanční správy a eventuálně doplňující údaje umožňující jeho dostatečnou identifikaci. Na základě této žádosti Finanční správa aktivuje buď přístupové údaje Finanční správy (pro držitele datových schránek), nebo uživatelský účet NIA (pro uživatele se zaručenou identitou). Žadatel bude o aktivaci informován e-mailem, nebo prostřednictvím SMS. Následně se budou i tito uživatelé moci přihlašovat prostřednictvím portálu MOJE daně do DIS+ a využívat všechny její služby standardním způsobem.

Nové řešení je rozšířenou službou stávajícího technického řešení identifikace uživatelů DIS+. Doplňková služba „Nahlížení“ zůstane na portálu MOJE daně pro její uživatele dostupná po avizovanou přechodnou dobu – nejdéle do konce listopadu 2022. 
 

]]>
2022-06-22 12:00:00
Ke konci února dojde k ukončení daňové informační schránky, možnost nahlížet na vybrané části spisu zůstane zachována /cs/aktuality/aktuality-epodpory/ke-konci-unora-dojde-k-ukonceni-danove-i-4693/ Provoz původní daňové informační schránky bude dle zákona ukončen 28. 2. 2022. Finanční správa však reaguje na podněty ze strany veřejnosti a profesních skupin a v rámci služby Nahlížení na vybrané údaje umožní po přechodnou dobu přistupovat k vybraným informacím z osobních daňových účtů a spisu daňového subjektu vedeného finančním úřadem. Služba Nahlížení na vybrané údaje bude dostupná po přechodnou dobu, aby dotčené subjekty měly dostatek času například na přihlášení do modernizované Daňové informační schránky plus. 

Z legislativy vyplývá, že ke zrušení Daňových informačních schránek (DIS) dojde přesně rok poté, co byl zřízen portál MOJE daně, jehož součástí je i modernizovaná Daňová informační schránka plus (DIS+), která má nejenom všechny funkcionality původní daňové informační schránky, ale i mnoho nových a praktických funkcí navíc. „Dle zákona k ukončení přístupu do Daňové informační schránky dojít musí. Nakonec jsme se však rozhodli, že služba umožňující nahlížení na vybrané údaje ze spisu a osobních daňových účtů zůstane pro veřejnost zachována o něco déle, a to zejména kvůli poptávce Komory daňových poradců,“ uvádí generální ředitelka Finanční správy Tatjana Richterová.

Služba Nahlížení na vybrané údaje bude určena uživatelům, kteří používali DIS dle § 69 a násl. daňového řádu, ve znění účinném do 31. 12. 2020, a v souvislosti s jejím ukončením by k 28. 2. 2022 ztratili možnost využívat obdobný zdroj informací bez vynaložení určitého úsilí, které nemusí být za současné pandemické situace zcela úměrné. Do služby nebude umožněn přístup novým uživatelům. Nebude umožněn ani zástupcům daňových subjektů, kteří nahlíželi do původní DIS pouze na základě speciálního zmocnění (tj. plné moci k přístupu do DIS), právě z důvodu jejího ukončení ze zákona k 28. 2. 2022 (obsah uděleného zmocnění bude v této části vyčerpán). Tito uživatelé mohou využít služeb modernizované DIS+. Pro zástupce daňových subjektů, kteří nahlíželi do DIS na základě neomezené plné moci, bude přístup do služby kontinuální, na základě přihlášení prostřednictvím datové zprávy, jak byli zvyklí z DIS.

Službu Nahlížení na vybrané údaje není možné jakkoliv aktivovat či si žádat o přístup. Přístup bude uvedeným uživatelům umožněn na stránce www.mojedane.cz obdobným způsobem, jakým tito uživatelé nahlíželi do DIS, tedy s využitím uznávaného elektronického podpisu, nebo s ověřenou identitou podatele způsobem, kterým se lze přihlásit do jeho datové schránky. Služba bude dostupná v průběhu druhého týdne měsíce března 2022 nejdéle po přechodnou dobu 9 měsíců.

O délce přechodného období, po které bude služba provozována, budou uživatelé služby Nahlížení na vybrané údaje informováni. Do té doby budou mít všichni dostatek času si zřídit či zajistit přístup do Daňové informační schránky plus. Návod, jak se jednoduše přihlásit do modernizované DIS+, naleznete na stránce: Jak se přihlásím do Daňové informační schránky plus (DIS+)?

]]>
2022-02-22 12:00:00
Posílení bezpečnostních prvků portálu MOJE daně a ukončení provozu starší verze daňového portálu 28. 2. 2022 /cs/aktuality/aktuality-epodpory/posileni-bezpecnostnich-prvku-portalu-mo-4692/ Finanční správa ukončuje podporu zastaralých šifrovacích protokolů TLS 1.0 a 1.1 a vybraných šifer TLS verze 1.2, které nesplňují požadavky vysoké bezpečnosti. Portál MOJE daně přestane podporovat protokol HTTP a bude využívat pouze protokoly HTTPS, které jsou při přenosu šifrovány a zabezpečují doménu portálu. K tomuto posílení bezpečnostních prvků portálu MOJE daně, spolu se zrušením přístupu do starší verze daňového portálu, dojde 28. 2. 2022 v dopoledních hodinách.

Na základě aktuálního vývoje v oblasti bezpečnostní politiky informačních systémů a doporučení Národního úřadu pro kybernetickou a informační bezpečnost přestanou být podporovány šifrovací protokoly TLS 1.0 a 1.1 a vybrané šifry TLS verze 1.2. Z protokolu TLS 1.2 nebudou podporovány šifry RSA-DES-CBC3-SHA (0xa) a ECDHE-RSA-DES-CBC3-SHA (0xc012).

Tento přechod uživatele, kteří ke své činnosti používají výrobcem podporované HW a SW produkty, nijak neovlivní a naopak doména portálu MOJE daně a přechod na HTTPS certifikát zaručuje důvěrnost přenášených dat, současně s účinnou obranou proti nežádoucímu obsahu a celkově uživatelům zajištuje vyšší bezpečnost.

Zrušení přístupu do starší verze daňového portálu na adrese: https://adisspr.mfcr.cz je nezbytné pro zvýšení přehlednosti poskytovaných služeb a jejich sjednocení. Uživatelé naleznou všechny jeho funkce v modernizované podobně na portálu MOJE daně na adrese www.mojedane.cz.

]]>
2022-02-14 12:00:00
Upozornění na chybějící či nesprávné místní koeficienty podle § 12 zákona o dani z nemovitých věcí u vybraných obcí na rok 2022 v aplikaci Elektronického podání pro Finanční správu /cs/aktuality/aktuality-epodpory/upozorneni-na-chybejici-ci-nespravne-mis-4690/ AKTUALIZACE: Dne 6. 1. 2022 byla technická závada odstraněna a u předmětných obcí se již dotahují správné koeficienty.

Dovolujeme si Vás informovat, že z důvodu technické závady nedochází k dotažení správné hodnoty místního koeficientu podle § 12 zákona č. 338/1992 Sb., o dani z nemovitých věcí, ve znění pozdějších předpisů, pro danou nemovitou věc u vybraných obcí ve formuláři  daňovém přiznání k dani z nemovitých věcí v aplikaci Elektronického podání pro Finanční správu na zdaňovací období roku 2022. Obdobným způsobem správně nefunguje vyhledávání v aplikaci „Vyhledání koeficientů pro podání k dani z nemovitých věcí“. Technická závada se týká níže uvedených obcí:

Středočeský kraj: Soběhrdy, Sázava, Soutice, Hořovice, Pavlov, Nebužely, Kozomín, Úžice, Řepov, Kunice, Velké Popovice, Dobrovíz, Jeneč, Rudná, Ořech, Hostivice, Rybníky, Krásná Hora nad Vltavou, Rakovník.

Jihočeský kraj: Hrdějovice, Květov.

Plzeňský kraj: Kostelec, Záchlumí, Chlumčany.

Ústecký kraj: Česká Kamenice, Volevčice.

Liberecký kraj: Hrádek nad Nisou, Chrastava.

Královehradecký kraj: Bílý Újezd.

Pardubický kraj: Vrbatův Kostelec.

Kraj Vysočina: Heřmanov, Střítež.

Jihomoravský kraj: Čeložnice, Kelčany, Sudoměřice, Tvarožná Lhota.

Olomoucký kraj: Lutín, Kokory.

Moravskoslezský kraj: Krásná, Šenov.

Na odstranění technické závady intenzivně pracujeme a omlouváme se za vzniklé nepříjemnosti. Předpokládáme, že chyba by měla být opravena v prvním lednovém týdnu 2022 po instalaci verze 42.1.1 na portálu MOJE daně a po provedení opětovné aktualizace těchto koeficientů.

U ostatních obcí je možné formulář  daňového přiznání k dani z nemovitých věcí v aplikaci Elektronického podání pro Finanční správu na zdaňovací období roku 2022 pro podání daňového přiznání použít i v prvním lednovém týdnu 2022 standardním způsobem.

]]>
2021-12-31 12:00:00
Modernizovaná daňová informační schránka Plus a ukončení přístupu do původních daňových informačních schránek na portálu MOJE daně /cs/aktuality/aktuality-epodpory/modernizovana-danova-informacni-schranka-4689/ Finanční správa spustila v letošním roce modernizovaný daňový portál MOJE daně, který přinesl zjednodušení, zrychlení a vyšší komfort elektronické komunikace s Finanční správou. Portál představil modernizovanou daňovou informační schránku PLUS (DIS+), která umožňuje předvyplnění vybraných údajů do EPO formuláře, odesílání podání přímo bez nutnosti dalšího podepisování, nastavení oprávnění přístupu do schránky dalším uživatelům a mnoho dalších užitečných funkcí.

Uživatelé původních daňových informačních schránek měli od spuštění portálu přesně rok na to, aby se přihlásili do nové daňové informační schránky PLUS. Dle novely daňového řádu totiž dojde 28. 2. 2022 ke zrušení všech původních daňových informačních schránek (DIS). Po tomto datu nebudou původní schránky dostupné a uživatelé se k nim už nebudou moci přihlásit. Pro plné využití elektronických služeb proto Finanční správa doporučuje, si do této doby zřídit modernizovanou daňovou informační schránku PLUS (DIS+).

Její zřízení je jednoduché. Pro přihlášení je možné využít služby Identita občana (původní eIdentita.cz), která umožňuje přihlášení pomocí mobilního klíče eGovernmentu, eObčanky, NIA, I. CA, moje ID, bankovní identity apod. Dále je možné se přihlásit pomocí přihlašovacích údajů do Datové schránky, popř. pomocí přístupových údajů vydávaných FS.

Se zrušením původních daňových informačních schránek (DIS) dojde 28. 2. 2022 i ke zrušení přístupu do původního daňového portálu na adrese: https://adisspr.mfcr.cz. Již nyní najdou uživatelé všechny jeho funkce v modernizované podobně na portálu MOJE daně. O posílení bezpečnostních prvků portálu MOJE daně a ukončení provozu starší verze daňového portálu jsme informovali na našich webových stránkách.

Srovnání původní (DIS) a modernizované (DIS+) daňové informační schránky je dostupné ve formě informačního letáku.

Více informací k tématu naleznete zde: Podmínky - MOJE daně (mfcr.cz)

]]>
2021-12-27 12:00:00
Posílení bezpečnostních prvků portálu MOJE daně a ukončení provozu starší verze daňového portálu /cs/aktuality/aktuality-epodpory/posileni-bezpecnostnich-prvku-portalu-mo-4688/ Finanční správa ukončuje podporu zastaralých šifrovacích protokolů TLS 1.0 a 1.1, které nesplňují požadavky vysoké bezpečnosti. Portál MOJE daně přestane podporovat protokol HTTP a bude využívat pouze protokoly HTTPS, které jsou při přenosu šifrovány a zabezpečují doménu portálu. K tomuto posílení bezpečnostních prvků portálu MOJE daně, spolu se zrušením přístupu do starší verze daňového portálu, dojde k 28. 2. 2022.

Na základě aktuálního vývoje v oblasti bezpečnostní politiky informačních systémů a doporučení Národního úřadu pro kybernetickou a informační bezpečnost přestane být podporován šifrovací protokol TLS 1.0 a 1.1.

Tento přechod uživatele, kteří ke své činnosti používají výrobcem podporované HW a SW produkty, nijak neovlivní a naopak doména portálu MOJE daně a přechod na HTTPS certifikát zaručuje důvěrnost přenášených dat, současně s účinnou obranou proti nežádoucímu obsahu a celkově uživatelům zajištuje vyšší bezpečnost.

Zrušení přístupu do starší verze daňového portálu na adrese: https://adisspr.mfcr.cz je nezbytné pro zvýšení přehlednosti poskytovaných služeb a jejich sjednocení. Uživatelé naleznou všechny jeho funkce v modernizované podobně na portálu MOJE daně na adrese www.mojedane.cz.

]]>
2021-11-18 12:00:00
Zrušení elektronické evidence tržeb od 1. 1. 2023 /cs/aktuality/aktuality-epodpory/zruseni-elektronicke-evidence-trzeb-od-1-4707/ Povinnost evidovat tržby byla ze zákona od 1. 1. 2023 ukončena. Finanční správa však poplatníkům umožní po přechodnou dobu (do konce roku 2023) i nadále nahlížet na tržby zaslané do systému EET. Na tyto údaje je možné nahlížet ve webové aplikaci Elektronická evidence tržeb a též je možné žádat o detailní výpisy tržeb.

 

Podrobnější informace jsou dostupné na stánkách Finanční správy zde.

]]>
2023-01-01 12:00:00
Služba Nahlížení na vybrané údaje nebude od prosince dostupná /cs/aktuality/aktuality-epodpory/sluzba-nahlizeni-na-vybrane-udaje-nebude-4705/ Provoz služby Nahlížení na vybrané údaje, který dosud umožňuje přistupovat k vybraným informacím z osobních daňových účtů a spisu daňového subjektu vedeného finančním úřadem, bude k 30. 11. 2022 ukončen. Tímto dnem uplyne přechodné období 9 měsíců, po které byla služba Nahlížení na vybrané údaje dostupná. Po tomto termínu se již nebude možné k této službě přihlásit.
 
Do konce přechodné doby, která uplyne 30. 11. 2022, umožňuje služba Nahlížení na vybrané údaje uživatelům například zobrazení osobních daňových účtů, přehled písemností nebo přístup k osobnímu daňovému kalendáři. Původní funkce Daňové informační schránky (DIS), jejíž provoz byl ukončen 28. 2. 2022, byly modernizovány a veřejnost je nalezne v modernizované Daňové informační schránce Plus (DIS+).

Daňovým subjektům, které chtějí mít přístup k vybraným informacím ze spisů vedených správcem daně a osobním daňovým účtům, přehledu písemností či přístup k osobnímu daňovému kalendáři, doporučujeme aktivovat si DIS+, která původní DIS plně nahrazuje. DIS+ navíc nabízí další rozšířené služby např. využití funkcí pro výchozí vyplnění vybraných položek formulářů, ověření stavu podání nebo zobrazení platebních údajů včetně QR kódu.
 
Návod, jak se jednoduše přihlásit do DIS+, naleznete na stránce ePodpory, ve článku: Jak se přihlásím do Daňové informační schránky plus (DIS+)?

Více informací k přihlášení pro zahraniční fyzické osoby do portálu MOJE daně naleznete v Příručce uživatele Online finančního úřadu nebo na stránce Finanční správa zjednodušuje přihlášení pro zahraniční osoby

Podrobnější informace o službě Nahlížení na vybrané údaje nebo o DIS+ (včetně možností její aktivace) naleznete v Příručce uživatele Online finančního úřadu.  
 

]]>
2022-10-21 12:00:00
Daňový portál začíná využívat služby národní identitní autority (NIA) /cs/aktuality/aktuality-epodpory/danovy-portal-zacina-vyuzivat-sluzby-nar-4557/ Služby národní identitní autority (NIA) jsou zprovozněny v produkčním prostředí Daňového portálu. Údaje přihlášeného uživatele, prostřednictvím Portálu eidentita.cz, je možno využít pro předvyplnění všech elektronických formulářů, dostupných v aplikaci Elektronická podání pro Finanční správu (EPO).

Informace o využití služeb národní identitní autority (NIA) jsou zveřejněny v sekci Dokumentace Daňového portálu.

]]>
2018-07-26 12:00:00
Podpisová aplikace Finanční správy – ePodpisFS v aplikacích Daňového portálu /cs/aktuality/aktuality-epodpory/podpisova-aplikace-financni-spravy--epod-4576/ V rámci snahy o zkvalitnění služeb připravuje Finanční správa pro veřejnost podpisovou aplikaci Finanční správy - ePodpisFS, která umožní práci s uznávaným elektronickým podpisem v aplikacích Daňového portálu v běžně používaných operačních systémech a v aktuálních verzích běžně používaných prohlížečů Internetu.

Aplikace ePodpisFS je určena pro vytváření elektronického podpisu v aplikacích Daňového portálu. Aplikaci bude možné provozovat na následujících operačních systémech:

  • Microsoft Windows 7 a vyšší (x32 nebo x64)
  • Linux Ubuntu 18.04.4 LTS a vyšší (x64)
  • Mac OS X 10.15 Catalina

Aplikace ePodpisFS umožňuje použití kvalifikovaného certifikátu jak z datového úložiště operačního systému, tak ze souboru s certifikátem - PFX/P12.

Zveřejnění podpisové aplikace Finanční správy - ePodpisFS plánuje Finanční správa od 1. 9. 2020.

 


Současně s nasazením podpisové aplikace ePodpisFS dojde v aplikacích Daňového portálu k ukončení možnosti podpisu pomocí kvalifikovaného certifikátu ze souboru PFX/P12 přímo v prohlížeči. Použití souboru s certifikátem bylo podmíněno nutností instalace doplňku JAVA do prohlížeče Internetu. Podporu doplňku JAVA však v současné době poskytuje v aktuální verzi pouze jediný typ prohlížeče.

Možnost podpisu pomocí kvalifikovaného certifikátu z úložiště certifikátů Windows přímo v prohlížeči, která je podmíněna instalací doplňku prohlížeče Internet Explorer, ActiveX prvku CryptSignX, zůstane po přechodnou dobu zachována. Finanční správa předpokládá, že tato možnost bude ukončena do konce roku 2020.

Možnost použití kvalifikovaného certifikátu z datového úložiště, resp. souboru PFX/P12 však plně zabezpečí připravovaná aplikace ePodpisFS.

]]>
2020-08-04 12:00:00
Žádost o poskytnutí kompenzačního bonusu pro OSVČ /cs/aktuality/aktuality-epodpory/zadost-o-poskytnuti-kompenzacniho-bonusu-4570/ Dne 9. 4. 2020 schválil Senát návrh zákon o kompenzačním bonusu v souvislosti s krizovými opatřeními v souvislosti s výskytem koronaviru SARS CoV-2. Žádost můžete podat prostřednictvím interaktivního formuláře.

Žádost - Interaktivní PDF

Interaktivní formuláře jsou testovány a optimalizovány pro MS Windows od verze 7 a Acrobat Reader 11 a novější.
Neotevírejte PDF soubor přímo ve webovém prohlížeči, formulář nejprve uložte na disk. Klikněte na odkazu pravým tlačítkem myši a zvolte možnost Uložit jako… (název se může mírně lišit v závislosti na Vašem prohlížeči). Stažený soubor poté otevřete přímo v aplikaci Acrobat Reader.

 

Žádost o kompenzační bonus (PDF soubor, ZIP soubor)

Žádost o kompenzační bonus můžete vytvořit i v nové webové aplikaci.

 

Jak doručit žádost finanční správě?

První a nejjednodušší možnost je odeslání emailu na zveřejněnou e-mailovou adresu finančního úřadu místně příslušného ke správě Vaší daně z příjmů. Postup je následující:

  • Vyplněnou žádost v souboru PDF vytiskněte.
  • Podepište vytištěnou žádost.
  • Podepsanou žádost naskenujte na Vašem skeneru nebo mobilním telefonem podepsanou žádost vyfoťte, tak aby byl text na kopii podepsané žádosti na fotografii čitelný,
  • Soubor scan/fotografii odešlete jako přílohu na předmětný email. Správný email naleznete přímo na žádosti. Do předmětu emailu uveďte „Žádost o kompenzační bonus pro OSVČ“.
  • Mějte na paměti, že velikost souboru je omezena na 4 MB.
  • Nyní jste podali Vaši žádost.

Upozornění

  • Zkontrolujte si, že Vámi zadaný email příslušného finančního úřadu je správný a souhlasí s emailem uvedeným na žádosti.
  • Neposílejte žádosti na žádný jiný email, než je zveřejněný email územního pracoviště příslušného finančního úřadu.

Pokud preferujete plně elektronickou možnost podání, tedy nechcete tisknout formulář, můžete vyplněnou žádost v souboru PDF vložit do své datové schránky a odeslat do datové schránky finančního úřadu místně příslušného ke správě Vaší daně z příjmů (kontakty zde, popř. v PDF souboru).

Pokud máte uznávaný elektronický podpis, můžete také podat Vaši žádost bez nutnosti tisku. Žádost v souboru PDF nahrajte jako obecnou písemnost na Daňovém portále finanční správy (odkaz zde). Obecnou písemnost můžete podepsat svým elektronickým podpisem nebo tzv. přihlašovacími údaji datové schránky.

Další možností je vyplněnou žádost odeslat poštou na Váš místně příslušný finanční úřad nebo jej navštívit osobně a vyplněnou žádost tam odevzdat na podatelně v úředních hodinách: Po a St 8:00 – 11:00 hodin, nebo vhodit do sběrného boxu (kontakty zde, popř. v PDF souboru). Na finančních úřadech budou připraveny sběrné boxy v hodinách od 8:00 do 17:00 hod. v pracovních dnech.

V případě podání žádosti prostřednictvím zástupce využijte Žádost s doložkou pro zástupce (PDF soubor, ZIP soubor). Pokyny k vyplnění (PDF soubor).

Emailové adresy správců bonusu naleznete zde.

Pokyny k vyplnění žádosti naleznete zde.

]]>
2020-04-09 12:00:00
Daňové přiznání k DPH a kontrolní hlášení po účinnosti novely zákona č. 235/2004 Sb., o DPH, ve znění pro rok 2019 /cs/aktuality/aktuality-epodpory/danove-priznani-k-dph-a-kontrolni-hlasen-4559/ S účinností k 1. 4. 2019 dochází k novelizaci zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění zákona č. 80/2019 Sb. (dále jen „zákon o DPH“). Dopady novely zákona o DPH pro rok 2019 na daňové přiznání k DPH a kontrolní hlášení, která budou podávána od zdaňovacího období duben 2019 nebo 2. čtvrtletí 2019, jsou popsány na Internetových stránkách Finanční správy.

]]>
2019-04-04 12:00:00
Ukončení provozu Komunikační schránky pro banky /cs/aktuality/aktuality-epodpory/ukonceni-provozu-komunikacni-schranky-pr-4544/ ukončení provozu aplikace Komunikační schránka pro banky. Došlo zároveň k odstranění všech informací o této aplikaci ze stránek Daňového portálu. V souvislosti s touto změnou došlo k odstranění písemnosti "Obecná písemnost určená pro podání státních orgánů a bank" (DADSOB). Tento typ písemnosti již není možné prostřednictví aplikace EPO zaslat. ]]> 2017-06-13 12:00:00 Ukončení podpory doplňku JAVA v prohlížeči Mozilla Firefox /cs/aktuality/aktuality-epodpory/ukonceni-podpory-doplnku-java-v-prohlize-4542/ Pro podepsání podání v aplikaci Elektronická podání pro Finanční správu, resp. přihlášení do autorizovaných částí Daňového portálu www.daneelektronicky.cz, pomocí ZAREP ze souboru PFX, resp. P12, je třeba, aby na daném PC byla nainstalována aplikace JAVA a použit vhodný internetový prohlížeč podporující doplněk JAVA.

Vzhledem k ukončení podpory doplňku JAVA v prohlížeči Mozilla Firefox od verze 52, není použití ZAREP v souboru PFX, resp. P12 v tomto prohlížeči možné. Použití ZAREP ze souboru je však nadále možné např. v prohlížeči Mozilla Firefox ESR, Internet Explorer, apod.

]]>
2017-05-15 12:00:00
Elektronické podání "Obecná písemnost určená pro podání orgánům FS ČR" je možné odeslat bez podpisu /cs/aktuality/aktuality-epodpory/elektronicke-podani-obecna-pisemnost-urc-4541/ Pro odeslání formuláře "Obecná písemnost určená pro podání orgánům Finanční správy ČR" je možné využít, kromě jiných podporovaných způsobů autentizace elektronického podání, tedy podepsání způsobem, se kterým jiný právní předpis spojuje účinky vlastnoručního podpisu (např. uznávaný elektronický podpis), pomocí ověřené identity podatele způsobem, kterým se lze přihlásit do jeho datové schránky (přihlašovací údaje do datové schránky), též odeslání bez podpisu.

V případě odeslání formuláře "Obecná písemnost určená pro podání orgánům Finanční správy ČR" bez podpisu je však nutné příslušnému orgánu Finanční správy ČR, potvrdit tento úkon způsobem, uvedeným v ust. § 71 odst. 1, zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád, v účinném znění, a to do 5 dnů od odeslání podání. Bez potvrzení tento úkon nebude mít účinky podání. K potvrzení je možné využít např. tzv. E-tiskopis podání.

Formulář "Obecná písemnost určená pro podání orgánům Finanční správy ČR" je k dispozici na stránce "Elektronické formuláře", v aplikaci Elektronická podání pro Finanční správu, na stránkách Daňového portálu www.daneelektronicky.cz.

]]>
2017-05-12 12:00:00
Úprava odesílání e-mailů o změně stavu podání EPO /cs/aktuality/aktuality-epodpory/uprava-odesilani-e-mailu-o-zmene-stavu-p-4539/ Upozorňujeme uživatele Daňového portálu na změnu v odesílání notifikačních emailů, oznamujících změnu stavu učiněného elektronického podání prostřednictvím aplikace Elektronická podání pro Finanční správu (EPO). Od úterý 18. dubna 2017 budou nově odesílány pouze zprávy informující o přijetí podání na Společné technické zařízení správce daně, místo zpráv dvou bude odesílána zpráva pouze jedna. Změna se týká uživatelů, kteří v rámci odesílání podání EPO uvedli na stránce Odeslání písemnosti e-mailovou adresu pro možnost získání informací o průběhu zpracování.

Pro garantované zjištění stavu podání lze využít službu Zjištění stavu podání v aplikaci Elektronická podání pro Finanční správu. Stav podání lze zjistit pomocí:
- Podacího čísla
- Souboru s potvrzením P7S

Výše uvedené (podací číslo, soubor s potvrzením) bude poskytnuto po odeslání podání.

]]>
2017-04-12 12:00:00
Informace pro vývojáře SW třetích stran pro elektronická podání pro daňovou správu /cs/aktuality/aktuality-epodpory/informace-pro-vyvojare-sw-tretich-stran-4518/ Technická podpora aplikací daňového portálu zavádí novou službu pro vývojáře SW určených pro odesílání elektronických daňových podání. Vývojáři uvedených SW se mohou přihlásit k odběru informačních zpráv týkajících se elektronického podání. V případě zájmu stačí, aby daná společnost (programátor, vývojář) zaslala e-mailem žádost o zařazení e-mailové adresy do příslušného distribučního seznamu. Každý „subjekt“ může takto přihlásit pouze jednu e-mailovou adresu. Nabídka platí POUZE pro vývojáře SW třetích stran.

V případě, že vyvíjíte SW pro zasílání elektronických daňových podání a máte zájem o zasílání informačních zpráv, zašlete na adresu epodpora@fs.mfcr.cz e-mail. Do předmětu zprávy uveďte „Přihlášení k zasílání informací o EPO“. Do těla zprávy uveďte e-mailovou adresu, na kterou mají být zprávy zasílány a název vyvíjeného SW.

Vyřazení ze seznamu, resp. případnou změnu e-mailové adresy lze učinit na stejné adrese, tedy epodpora@fs.mfcr.cz. Do předmětu zprávy uveďte „Odhlášení zasílání informací o EPO“, resp. „Změna adresy k zasílání informací o EPO“. Do těla zprávy uveďte e-mailovou adresu, kterou odhlašujete, resp. měníte, popř. novou e-mailovou adresu.

Informační e-maily budou zasílány nepravidelně a mohou obsahovat informace o případných odstávkách aplikace, problémech a změnách na Portálu veřejné správy, popř. v aplikaci Elektronická podání pro daňovou správu, změnách šifrovacích a serverových certifikátů, nových písemnostech, apod.

Upozorňujeme, že tato služba je určena POUZE pro vývojáře SW třetích stran.

Generální finanční ředitelství - Sekce informatiky

]]>
2016-05-18 12:00:00
Rozcestník Daňového portálu /cs/aktuality/aktuality-epodpory/rozcestnik-danoveho-portalu-4517/ V rámci zlepšení přístupu do aplikací Daňového portálu (dále jen DP) a z důvodu nutnosti propojení informací zveřejňovaných na stránkách Daňového portálu a webu Finanční správy připravila Finanční správa (dále jen FS) rozšíření webu FS o "Rozcestník Daňového portálu". Rozcestník bude zveřejněn od 3.8.2015 na URL adrese www.daneelektronicky.cz, na které se již několik let nachází vstupní stránka DP. Stávající vstupní stránka DP zůstává zachována a bude přístupná na URL adrese: http://adisspr.mfcr.cz

"Rozcestník Daňového portálu" zpřístupní veřejnosti na jednom místě aktuality z DP a FS, informace z Daňového kalendáře, kontaktní informace jednotlivých FÚ, apod.
Spuštění "Rozcestníku" se nijak nedotkne formulářů aplikace EPO a nemá žádný vliv na funkčnost Daňového portálu, jeho aplikací a služeb.

Podrobnější informace o Rozcestníku Daňového portálu - formát souboru: PDF, velikost souboru: 448 kB, aktualizováno: 21.7.2015

]]>
2015-07-21 12:00:00
Úprava vzhledu Internetových stránek Daňového portálu /cs/aktuality/aktuality-epodpory/uprava-vzhledu-internetovych-stranek-dan-4516/ Dne 11.6.2015 bude na adrese www.daneelektronicky.cz zveřejněn nový vzhled vstupních stránek Daňového portálu a některých aplikací Daňového portálu. Grafickou úpravu stránek Daňového portálu provede Generální finanční ředitelství z důvodu sjednocení designu Daňového portálu a webu Finanční správy. Grafické úpravy se týkají např. titulní strany DP, Dokumentace a jednotlivých aplikací – Daňová informační schránka, Vracení DPH v rámci EU, apod. Grafická úprava se nijak nedotkla formulářů aplikace EPO.

Grafická úprava se tedy týká pouze změny vzhledu barevného schématu a nemá žádný vliv na funkčnost Daňového portálu a jeho aplikací.

]]>
2015-06-05 12:00:00
Přihlášení do autentizované části Daňového portálu s Windows XP /cs/aktuality/aktuality-epodpory/prihlaseni-do-autentizovane-casti-danove-4515/ Informace pro uživatele, výrobcem nepodporovaného operačního systému Windows XP, pro přihlášení do autentizované části Daňového portálu (Daňová informační schránka - DIS, Vracení DPH v rámci EU - VAT, Zvláštní režim jednoho správního místa – MOSS, Komunikační schránka pro banky).

Pokud pro práci v autentizovaných částech Daňového portálu www.daneelektronicky.cz stále využíváte operační systém Windows XP, který již od 8. dubna 2014 není výrobcem podporován, budou pro Vás následující informace důležité. Jelikož nepodporovaný systém, do kterého nejsou implementovány opravy na nové hrozby a webové útoky, je pro práci s citlivými údaji potenciálním bezpečnostním rizikem, doznává jistých změn i práce/přihlášení do aplikací Daňového portálu.

Pokud pracujete v operačním systému Windows XP, není z výše uvedených důvodů možné, použít pro přihlášení do aplikací Daňového portálu certifikát (ZAREP) z datového úložiště Windows.

Více informací najdete ve článku: Použití certifikátu z datového úložiště Windows ve Windows XP

]]>
2015-03-06 12:00:00
QR kód v aplikaci EPO /cs/aktuality/aktuality-epodpory/qr-kod-v-aplikaci-epo-4510/ Aplikace elektronická podání pro Finanční správu (EPO) byla rozšířena o novou funkci. U vybraných daňových podání dochází nyní ke generování QR kódu s platebními informacemi.

Elektronické formuláře v aplikaci EPO, na Daňovém portálu www.daneelektronicky.cz, jsou rozšířeny o funkci pro vytvoření QR kódu s platebními informacemi, ta bude aktivována v případě, když z daňového tvrzení, resp. dodatečného daňového tvrzení, vyplývá platební povinnost. V ostatních případech QR kód generován nebude. Bližší informace naleznete ve článku "QR kódy s platební informací v aplikaci EPO".

]]>
2015-02-18 12:00:00
Daň z nemovitých věcí - přihlaste se k zasílání údajů pro placení daně na e-mail /cs/aktuality/aktuality-epodpory/dan-z-nemovitych-veci-prihlaste-se-k-zas-4720/ Chcete dostávat kompletní údaje pro placení daně z nemovitých věcí do e-mailové schránky? Přihlaste se k zasílání údajů e-mailem.

 

Finanční správa, v rámci klientského přístupu, nabízí službu zasílání kompletních informací s údaji pro placení daně z nemovitých věcí na uvedenou e-mailovou adresu a v případě vzniku nedoplatku na dani, zasílání vyrozumění o nedoplatku.

Po aktivaci služby Vám již nebude zasílána poštovní poukázka ani informace pro placení daně do datové schránky. Tato služba je určena všem poplatníkům daně z nemovitých věcí, kteří nevyužívají služby placení daně prostřednictvím SIPO.

Nechte si zaslat údaje pro placení daně z nemovitých věcí e-mailem již pro letošní zdaňovací období! Vyplňte žádost a přihlaste se nejpozději do 15. 3. 2024.

Podrobný popis, jak se přihlásit včetně dalších informací, najdete ve článku "Platíte daň z nemovitých věcí? Informaci o její výši Vám můžeme zaslat na základě podané žádosti na Váš e-mail".

Postup k přihlášení se ke službě s využitím DIS+ je jednoduchý:

Další možností je žádost vyplnit, vytisknout, vlastnoručně podepsat, naskenovat či vyfotit a poslat e-mailem na příslušnou e-mailovou adresu správce daně viz seznam zveřejněných adres.

 

Údaje pro placení daně z nemovitých věcí můžete navíc zobrazit také ve Vaší DIS+. Vstupte do Vaší DIS+, klikněte na ikonu panáčka v pravém horním rohu. Zvolte - Nastavení a informace o subjektu - Daň z nemovitých věcí - část Přehled. Údaje zde naleznete v průběhu dubna po vynesení správcem daně.

]]>
2024-03-01 12:00:00
Kompletní předvyplnění daňového přiznání z příjmu fyzických osob pro uživatele DIS+ /cs/aktuality/aktuality-epodpory/kompletni-predvyplneni-danoveho-priznani-4721/ Podali jste v minulosti přiznání pro daň z příjmu fyzických osob a letos podáváte znovu? Požádejte o předvyplnění. Z DIS+ to lze zařídit pohodlně a hladce, ať už z domova, z cest, či z práce.

Využijte novou službu Finanční správy předvyplnění daně z příjmu fyzických osob a ušetřete si čas i návštěvu finančního úřadu. Stačí pár kliknutí a máte vyplněný formulář pro aktuální zdaňovací období.

Chcete-li si nechat předvyplnit daňové přiznání z příjmů fyzických osob, přečtěte si článek "Jak v DIS+ předvyplnit přiznání k dani z příjmů fyzických osob?".

Přihlášení do DIS+ je jednoduché, postup je k dispozici ve článku "Jak se přihlásím do Daňové informační schránky plus (DIS+)?".

]]>
2024-03-15 12:00:00
Online podání daně z příjmů fyzických a právnických osob /cs/aktuality/aktuality-epodpory/online-podani-dane-z-prijmu-fyzickych-a-4722/ Termíny pro podání přiznání k dani z příjmů se blíží! Pokud přiznání podáte elektronicky, můžete tak učinit až do čtvrtka 2. května 2024 prostřednictvím portálu MOJE daně.

Finanční správa doporučuje k vyplnění a následnému elektronickému odeslání přiznání k dani z příjmů fyzických a právnických osob využít Online finanční úřad – Daňovou informační schránku plus (DIS+), nebo aplikaci Elektronická podání pro Finanční správu (EPO).

Odeslání z DIS+ nabízí řadu výhod, ať už se jedná o automatické předvyplnění relevantních identifikačních údajů, odeslání podání bez nutnosti podepisování, okamžitou informaci o stavu podání či pozdější přístup k odeslanému podání (formát XML, PDF), včetně potvrzení o úspěšném odeslání podání.

Navíc, v případě daně z příjmů fyzických osob, je v DIS+ možné použít funkci předvyplnění podání, stačí pár kliknutí a máte vyplněný formulář pro aktuální zdaňovací období.

]]>
2024-03-25 12:00:00