Aktuality
-
Dne 13.06.2017 došlo k ukončení provozu aplikace Komunikační schránka pro banky. Došlo zároveň k odstranění všech informací o této aplikaci ze stránek Daňového portálu. V souvislosti s touto změnou došlo k odstranění písemnosti "Obecná písemnost určená pro podání státních orgánů a bank" (DADSOB). Tento typ písemnosti již není možné prostřednictví aplikace EPO zaslat.
-
Ukončení podpory doplňku JAVA v prohlížeči Mozilla Firefox
Pro podepsání podání v aplikaci Elektronická podání pro Finanční správu, resp. přihlášení do autorizovaných částí Daňového portálu www.daneelektronicky.cz, pomocí ZAREP ze souboru PFX, resp. P12, je třeba, aby na daném PC byla nainstalována aplikace JAVA a použit vhodný internetový prohlížeč podporující doplněk JAVA.
Vzhledem k ukončení podpory doplňku JAVA v prohlížeči Mozilla Firefox od verze 52, není použití ZAREP v souboru PFX, resp. P12 v tomto prohlížeči možné. Použití ZAREP ze souboru je však nadále možné např. v prohlížeči Mozilla Firefox ESR, Internet Explorer, apod.
-
Elektronické podání "Obecná písemnost určená pro podání orgánům FS ČR" je možné odeslat bez podpisu
Pro odeslání formuláře "Obecná písemnost určená pro podání orgánům Finanční správy ČR" je možné využít, kromě jiných podporovaných způsobů autentizace elektronického podání, tedy podepsání způsobem, se kterým jiný právní předpis spojuje účinky vlastnoručního podpisu (např. uznávaný elektronický podpis), pomocí ověřené identity podatele způsobem, kterým se lze přihlásit do jeho datové schránky (přihlašovací údaje do datové schránky), též odeslání bez podpisu.
V případě odeslání formuláře "Obecná písemnost určená pro podání orgánům Finanční správy ČR" bez podpisu je však nutné příslušnému orgánu Finanční správy ČR, potvrdit tento úkon způsobem, uvedeným v ust. § 71 odst. 1, zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád, v účinném znění, a to do 5 dnů od odeslání podání. Bez potvrzení tento úkon nebude mít účinky podání. K potvrzení je možné využít např. tzv. E-tiskopis podání.
Formulář "Obecná písemnost určená pro podání orgánům Finanční správy ČR" je k dispozici na stránce "Elektronické formuláře", v aplikaci Elektronická podání pro Finanční správu, na stránkách Daňového portálu www.daneelektronicky.cz.
-
Úprava odesílání e-mailů o změně stavu podání EPO
Upozorňujeme uživatele Daňového portálu na změnu v odesílání notifikačních emailů, oznamujících změnu stavu učiněného elektronického podání prostřednictvím aplikace Elektronická podání pro Finanční správu (EPO). Od úterý 18. dubna 2017 budou nově odesílány pouze zprávy informující o přijetí podání na Společné technické zařízení správce daně, místo zpráv dvou bude odesílána zpráva pouze jedna. Změna se týká uživatelů, kteří v rámci odesílání podání EPO uvedli na stránce Odeslání písemnosti e-mailovou adresu pro možnost získání informací o průběhu zpracování.
Pro garantované zjištění stavu podání lze využít službu Zjištění stavu podání v aplikaci Elektronická podání pro Finanční správu. Stav podání lze zjistit pomocí:
- Podacího čísla
- Souboru s potvrzením P7SVýše uvedené (podací číslo, soubor s potvrzením) bude poskytnuto po odeslání podání.
-
Plánovaná nedostupnost všech aplikací Daňového portálu v sobotu 11.2.2017 od 3:00 hodin do 10:00 hodin
Dne 11.2.2017 od 3:00 do 10:00, dojde k plánované odstávce všech aplikací Daňového portálu. V uvedenou dobu nebudou dostupné stránky Daňového portálu, včetně jednotlivých aplikací a služeb.
Jedná se o aplikace: Elektronická podání pro Finanční správu (EPO), Elektronická evidence tržeb > Správa údajů evidence tržeb, resp. Ověření účtenky (EET), Daňová informační schránka (DIS), Vracení DPH v rámci EU (VAT), Mini One Stop Shop (MOSS), Registr plátců DPH, včetně webové služby pro zjišťování spolehlivosti plátců DPH a bankovních účtů plátců DPH a Komunikační schránka pro banky. Odstávka se netýká příjmové části systému evidence tržeb.
Důvodem odstávky je nutný technický zásah na infrastruktuře.
Za případné komplikace se velice omlouváme a děkujeme za pochopení.
Technická podpora GFŘ.